Alma oli kovin kiinnostunut mun mittojen muutoksista ja uskoi mun kiinteytyneen hyvin, kun olen liikuntaakin harrastanut. No en itse ole pohtinut liikunnan merkitystä laiduttamisessani kovinkaan syvällisesti. Lähinnä minulla on ollut tavoitteena nostaa liikunnalla peruskuntoa. Olen kyllä aiemmin laihduttanut vain ruokavalion avulla, epäterveellisesti poppakonsteilla ja nopeasti. Etsin tänään vanhoista kalentereista muuta tietoa ja törmäsin vanhoihin mittaustuloksiin. Johan alkoi itseäkin kiinnostamaan! Paljonhan puhutaan "lihavista laihduttajista" eli kun väärin kostein laihduttaa häviääkin vain lihasmassa ja jäljelle jää selluliitti ja läski. Löysin siis vuoden 2004 kalenterista sarjan mittaustuloksia. Tuolloin olen siis painanut 54,5 - 57kg eli 4,5 - 7kg:ta vähemmän kuin nyt. Olin yllättynyt! Painessani 57kg tuolloin olen ollut samoissa mitoissa kuin nyt 4,5kg painvampana ja 54,5kg painaessani senttejä on ollut vähemmän 2-3 jokapuolella. Eli kun kiloissa olen painanut yhden vaatekoon (n. 5kg) vähemmän, olen senteissä ollut kuitenkin samoissa kuin nyt. Eli ilmeisesti liikunnasta on tällä kertaa ollut huomattava hyöty. Kylläpä motivoi!