36 mekkoni kirvoitti niin paljon kommentointia, joten vähän kerron nyt vartalostani ja miksi vielä laihdutan. Ensinnäkin olen suurimman osan elämästäni painanut jotain välillä 56-58kg. Minun kokoiseni ihmisenihanne paino on 53kg. Laihimmillani aikusiässä olen painanut 48kg, mihin en halua takaisin. Tavoitteeni tällä hetkellä on, jotain 53-55kg välillä, sillä silloin tunsin oloni hyväksi ja hoikaksi. Vahvan urheilumenneisyyden ja perintötekijöiden johdosta vartaloni on hyvin alapainotteinen eli kaikki kertyy, niin lihas kuin läskikin, reisiin ja peppuun. Siis jos minulle mahtuu mekko kokoa 36, ei se suinkaan tarkoita, että minulle mahtuisi housut kokoa 36. Nyt tuntuu jo ikäänkuin puolustelisin ratkaisujani ja sitä en tahdo tehtä. Jokainen valitkoon metodinsa ja tavoitteensa itse.

Eilen oli huono päivä söin aamulla ja illalla karkkia. Ja sitä meni paljon. Minulla on laihduttamisen alkuajoilta ollut kaapissa varasto karkkia, joka on lähinnä kasvanut, kun ihmiset ovat tuoneet tai antaneet sitä. No nyt olisi ilmeisesti aika päästä varastosta eroon, koska itsehillintä ei näköjään enää pidä. Huomasin muuten, että joo karkit maistuu hyviltä. Mutta jos niitä syö paljon ja impulsiivisesti niin silloin niitä syö saavuttaakseen jotain tunnetta. Olkoon se nyt vaikka, että nyt haluan hemmotella itseäni ja minusta tuntuu niin ihanalta ja hyvältä, kun nämä karkit tässä hetkessä suuhuni laitan. Eipä tuntunut. Ihan yhtä tyhjä on fiilis, vaikka patukan olin suuhuni pistellyt. Ei miellyttävä, mutta hyvä havainto.

Eilen olin joukkuelajin harjoituksissa. Olen harrastanut ko. lajia viimeksi 5-7 vuotta sitten, en tarkkaan muista. Kyllä karisi kaikki luulot, että olisin jo paremmassa kunnossa. Parin ensimmäisen spurtin jälkeen jo tuntui pahalta, mutta viidentoista minuutin jälkeen olin ihan kuollut. Istuin varmaan eniten vaihdossa. Positiivisesti sen sijaan yllätyin, etten muuten ollut aivan surkea, vaan tekniikka oli jotenkin hallinnassa ja homma oli hauskaa. Menen toistekin. Tässä näkee, etten ole harrastanut nopeaa, kovilla sykkeillä liikuntaa ja siksi tuntui niin pahalta.

Tänään on tarkoitus mennä salille. Liikunnan tehoviikko on oikein voimissaan, sykemittarissa on jo kulutus yli 2000 kaloria, mikä on viikon vähimmäis tavoite.