Yht´äkkinen kävelyn aloittaminen on aiheuttanut penikoiden kipeytymisen ja olen pitänyt taukoa nyt pari päivää. Tänään lähden taas käpöttelemään. Penikat ovat kipeytyneet minulla aiemminkin. En mielellään juokse kovalla alustalla, vaan pururadalla. Jos joku tietää miten penikoita voi venytellä/hoitaa muuten kuin hieromalla, vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Tämä aamu ei muutenkaan alkanut hyvin. Olen aiemminkin syönyt monivitamiineja. Kävin luontaistuotekaupassa, jossa myyjä antoi minulle uutta merkkiä ja kun pääsin kotiin huomasin ostaneeni jotain tosi vahvoja vitamiineja, joissa oli joitakin aineosia 300% päivän saantisuosituksesta. Ohjeessa ei suositella niitä otettavan tyhjään vatsaan. Tänään kävi jo toisen kerran, että epähuomiossa heitin huiviin pillerit ennen aamupalaa ja oksennus lensi. Vatsan tyhjennyttyä söin kiltisti aamupalan, mutta kyllä nyt kurkkua karhentaa ja en niihin pillereihin enää aio koskea. Ehkä ne on tarkoitettu flunssaan tai anemiapotilaalle, muttei ainakaan minun vatsalleni.
Eilen sain apua jumituksen oireisiini anonyymiltä. Hän epäili, että kroppani käy ikään kuin säästöliekillä. Etten syö tarpeeksi, kun olen alkanut liikkua ja kuluttaa enemmän. Luulen hänen olevan oikeassa. Jatkan vielä tämän viikon loppuun tällä ruokamäärällä ja jos paino ei putoa lisään kaloreita ruokavaliooni. Se tuntuu näin painonpudotus vaiheessa hyvin nurinkuriselta ja vähän kauhistuttaa, mutta toivottavasti tuo avun.
Ostin itselleni ystävänpäivälahjaksi uuden juoksupaidan ja mikrofleece kerraston. Tänään pääsen niitä vihdoin testaamaan käytännössä. Toivottavasti mikrofleece lämmittää sopivasti, muttei ole tunkkaisen kuuma. Minulla usein on kävellessäni alapäästä kylmä, koska olen nuorena kaupungilla riekkuessani palelluttanut reiteni. Joten pepulle ja reisille lämpöä kiitos!